HSMAI Nederland

Wat: Workshop Waarderingsmanagement
Duur: 1 uur
Waar: Novotel Amsterdam
Wie: 80 Leden van HSMAI Nederland

De bijdrage van Martijn Anderson begon met een presentatie van 15 minuten over kansdenken. Hierbij kregen de deelnemers 6 inspirerende symbolen te zien. Inclusief een korte toelichting per symbool. Aansluitende volgde een opdracht. De deelnemers werkten hier in groepjes aan. Centrale vraag tijdens deze opdracht:

"Hoe kun jij jouw gasten het gevoel geven dat ze belangrijk voor je zijn?".

Naar aanleiding van die vraag bedachten de deelnemers per symbool ideeën over hoe je waarderingsmanagement kunt toepassen in het dagelijks werk. Voor het beantwoorden van die vraag kreeg men 10 minuten. Na 10 minuten werden enkele tafels gevraagd naar de besproken ideeën.

Datzelfde deden we daarna nog één keer, weer 10 minuten, maar dan met een andere vraag.

Bij het werken aan de opdrachten was er één belangrijke regel: Geef géén oordeel over de bedachte ideeën. Niet over je eigen ideeën. Niet over die van een ander.

De bijdrage van Anderson Concepting maakte deel uit van een seminar over waarderingsmanagement.
 
Reactie van een deelnemer: “Ik heb een sessie van Martijn bijgewoond over Waarderingsmanagement. Het lijkt zo simpel om je waardering te laten blijken en het kost niets. En toch doen we het te weinig. Martijn gaf handige tips en tools hoe je met een stuk waardering meer inspiratie, loyaliteit, inzet, effectiviteit en klanttevredenheid kan bereiken. Ik wil in ieder geval mijn waardering laten blijken over deze sessie! ik kan Martijn dan ook van harte aanbevelen.”

HSMAI is het grootste B2B (kennis) netwerk voor Marketing, Sales & Communicatie Professionals in de Gastvrijheidindustrie. Bijna 600 commercieel georiënteerde leden uit de Gastvrijheidbranche, waaronder hotellerie, congresaccommodaties, musea, dagattracties, touroperators, incentive- en evenement-organisatoren vernemen en delen de laatste trends & ontwikkelingen met elkaar.