1 HOGE SCORE LEVERT VEELVOUD AAN EXTRA BOEKINGEN OP

AccorHotels heeft, in samenwerking met TrustYou, onderzocht wat het effect van reviews op TripAdvisor is op boekingen. 95% Van de ondervraagden geeft aan dat ze bij het maken van een boeking de reviews van eerdere gasten mee laten wegen bij hun keuze.

Een onderzoek van Cornell University toont bovendien aan dat een stijging in de beoordeling van 1 punt (op de schaal van 5) een prijsverhoging van de kamerprijs tot 11,2 % mogelijk maakt.

Bij een stijging van de score en een gelijkblijvende prijs is de kans 3,9 keer groter dat een gast de kamer boekt. 76% van de respondenten geeft aan bereid te zijn meer te betalen voor de kamer wanneer de scores hoger zijn, blijkt uit onderzoek door TrustYou.

Terug naar het onderzoek van AccorHotels. Uit dit onderzoek blijkt dat als het aantal maximale beoordelingen (= 5 bollen) voor jouw bedrijf toeneemt met 10%, de ranking van jouw bedrijf op TripAdvisor stijgt met 11,3%. Het gevolg hiervan is dat het aantal boekingen met 10,2 % toeneemt.

Rekenvoorbeeld: Je hebt van alle beoordelingen 10 beoordelingen met de maximale score. Daar komt 1 beoordeling met de maximale score bij (een stijging van 10% dus). Die extra beoordeling levert je 10,2 % extra boekingen op. Dat is al snel een veelvoud aan boekingen dus.

Als het gemiddelde review resultaat stijgt met 10%, stijgt het aantal boekingen met 2,2%. 

Een daling van de gemiddelde beoordeling levert direct na deze daling 5,2% omzetdaling op. Na vier weken vermindert de omzetdaling tot 3,5 %. Het negatieve effect van een negatieve beoordeling wordt na verloop van tijd dus minder.

effect reviews op boekingen

Uit het onderzoek blijkt verder dat een overzichtelijk samenvatting van alle reviews in een aantal tabellen en lijstjes door de gasten meer op prijs wordt gesteld dan het publiceren van alle volledige reviews.

Download hier het hele onderzoek.

Wilt u weten hoe Anderson Concepting voor uw organisatie het aantal maximale beoordelingen kan verhogen? Neem contact op met Martijn Anderson.