verleid de gast met informatie uit de omgeving

Dat uw accommodatie (hotelkamer, vakantiewoning, chalet, kampeerplaats) om door een ringetje te halen is, daar gaat de gast gewoon vanuit. Maar wat is er te beleven in de omgeving? Een vraag die een belangrijk deel van de gasten toch echt bezig houdt.Want juist de omgeving maakt uw accommodatie uniek en onderscheidend.

 
oostenrijk
 

Even wat cijfertjes ter illustratie: 44% Van de gasten geeft aan pro-actief benaderd te willen worden met relevante reisinformatie. 32% Van de mensen geeft aan te willen worden geïnspireerd met interessante verhalen en ideeën (GFK, Augustus 2014). De moeite waard dus om eens te onderzoeken hoe goed u uw informatievoorziening over de omgeving op orde heeft. Niet met als doel om mensen te overtuigen om voor uw accommodatie te kiezen. Maar om, als de gast er eenmaal is, hem of haar te blijven verwennen met interessante informatie over wat er te doen is in de omgeving. Dat draagt bij aan een (nog) prettiger verblijf en een hogere gasttevredenheidsscore.

Twee belangrijke vragen die de gast zich stelt voor vertrek: "Wat wordt het weer? Wat kan ik er gaan doen?"  Om met de eerste te beginnen: Onder alle omstandigheden (regen of zon) wil de gast een prettige tijd ervaren. Zet daarom diverse alternatieven op een rij, geschikt voor meerdere weersomstandigheden. Daarbij de diverse soorten gasten en samenstellingen van een reisgezelschap in het achterhoofd houdend uiteraard...

Creatieve denktrigger: Wat is er zo ontzettend leuk om te doen als het regent, dat de gast teleurgesteld is omdat het zonnetje schijnt...

Bedenk hierbij ook dat de vakantiebestemming van uw gast uw dagelijkse werkomgeving is. Daardoor ziet u onbedoeld unieke kenmerken en activiteiten over het hoofd. Gewoon, omdat ze voor u vanzelfsprekend zijn.  Bekijk de omgeving daarom door de ogen van de gast. Of nog beter, laat gasten zelf aan het woord een deel hun unieke ervaringen als inspiratie voor andere gasten.