De tevreden gast heeft een veel minder grote neiging om zijn positieve ervaring door te vertellen. Werk aan de winkel dus: Zorg dat de tevreden gast vaker van zich laat horen en nodig hem tijdens het verblijf al uit voor het plaatsen van een review.
95% van de mensen die een hotelkamer boeken, laat de reviews van eerdere gasten meewegen bij hun keuze. Wat zijn hiervan de gevolgen voor het aantal boekingen?
Wat doet een gast als eerste als hij een hotelkamer binnenstapt? En wat doe jij zelf eigenlijk als eerste? Check je de minibar of ga je naar het toilet? Denk eens na over het antwoord en lees daarna verder...
Lees drie ideeën waarmee je zowel de gasttevredenheid van de ouders als de kinderen kunt verhogen door extra aandacht te besteden aan de kinderen. Geen kidsmarketing maar marketing via kids dus!
Op basis van mijn ervaring als conceptontwikkelaar bespreek ik de vier fases die doorlopen moeten worden bij conceptontwikkeling: Visie bepalen - Inspireren - Transpireren - Activeren (VITA).
Om uw dienstverlening nog beter aan te kunnen sluiten op de behoeften van gasten, wilt u natuurlijk weten wat de gast wil. Daarom tien adviezenom gastbehoeftes te achterhalen.